Friday, January 22, 2010

~terima kasih sayang~

Bismillahirahmanirahim
Salamualaikum wbt


~terima kasih sayang~
terima kasih kerana hadir di saat ida memerlukan seseorang untuk mendengar,walaupun sudah pasti sayang tak dapat memahami mahupun meleraikan kesedihan di hati,namun keletah dan gelagatmu sangat menghiburkan hati.... i luv u sayang...


di sebabkan dia hak orang yang dipinjamkan untuk sementara jadi ida panggil sayang je la..,masa tu ida sangat-sangat sunyi ,di tambah pula ada masalah yang tak kunjung selesai.,ada exam pula masa tu..sangat-sangat menekan jiwa..(hehe ntah apa2 ayat),tapi itu la yang sebenarnya yang berlaku.alhamdulilah adanya sayang menemani ida. mula-mula kenal sayang ni,dia garang..maklumlah baka arabkan ,hihi. jadi garang dia lua biasa,lama kelamaan..dia yang jadi peramah dengan ida... kita sama-sama mahluk Allah,bezanya ida tak mampu memahami tutur pecakapan sayang,dan sayang pon sama tak mampu nak memahami apa yang ida cakapkan.Saat tu ida cerita juga kat sayang,ida luahkan segalanya apa yang terbuku di hati ida.Saat tu ida rasa ida macam orang kurang waras (masih tak gila),tak tahu nak cerita dengan siapa,jadi sayang yang jadi mangsa....dan di saat ida luahkan semuanya,sayang duduk diam-diam depan ida..Memandang dengan pandangan seolah-olah mengerti apa yang ida cakapkan,ida tetap cerita juga dengan sayang walaupun kelihatan sayang sudah penat mendengarnya..

dua hari sayang menemani ida,kita makan sama-sama...gurau sama-sama...tidur pon sama-sama.Bila sayang lapar,sayang ajak ida makan temankan sayang.Ida faham sayang masa tu memang lapar,ida kasi ayam ida kat sayang walaupun masa tu ida makan roti je...tapi ida tak kesah janji sayang kenyang.Lagipun sayang dah teman ida,dengarkan masalah ida...walaupun tak dapat membantu,sekurang-kurangnya sayang hiburkan hati ida.Saat tu ida rasa benar-benar sayang kat sayang,masa ida tengah baca quran ,sayang berhenti bermain dan datang duduk depan ida,senyap tanpa sebarang bunyi.Agaknya sayang letih tunggu ida nak main sama-sama,jadi sayang pon tertidur...sorry sayangg!

sayang,itu cerita masa ida tengah nak exam,sekarang ida dah habes pon exam.Alhamdulilah ida dah lulus semua subjek taw.Tapi sekarang rasa boring jer bila tak de sayang.Tak de tempat ida nak bercerita dan bergurau.Ida rasa rindu sangat kat sayang.Ida salu pegi tanya kat tuan sayang tu,mana sayang?dia cakap sayang dah balik....pastu ida tanya lagi...mana sayang?dia cakap sayang dah tak da dengan dia.Ida rindu sangat-sangat kat sayang.Kat manalah sayang sekarang ni kan?Sayang,kat mana pun sayang berada sekarang,dengan siapa pun sayang sekarang,ida doakan sayang sentiasa di bawah lindungan Allah.Terima kasih kerana pernah hadir dalam hidup ida,walau hanya seketika..Terima kasih kerana pernah mendengarkan ida..

Tiba-tiba ida rasa sebak pula bila tulis pasal sayang ni...mungkin sebab ida rindu sangat dengan sayang.InsyaAllah dengan ida dengan sayang takkan ida lupakan sampai bila-bila..

sayang,tempat sayang sudah pasti dalam syurga,doakan ida biar lulus ujian di akhirat kelak.Moga di ringankan segala yang berat.Sayang jangan lupa ida tau.

sayang ingat tau kenangan kita.Ida dah nak balik mesia nii...!



ni lah sayang @medo ida.. hehehe..comel x?bez punya posing!


sorry sayang,ida tak leh upload gamba sayang banyak-banyak kat sini,nanti ida jeles. hehehe sayang jangan nakal-nakal lagi ya.. Seandainya ida tak berkesempatan berjumpa dengan sayang sebelum ida balik mesia,pesan ida : jaga diri baik2 sayang! ,kalo tuan sayang wat jahat dengan sayang,sayang jangan lupa lari je rumah.InsyaAllah Allah akan tolong sayang.Mana tahu sayang akan bertemu dengan yang lebih baik ...ida sayanggg sangat dengan sayangg!

ok cukup dulu setakat ini dedikasi buat sayang ida,(sambil berkhayal kalo sayang@medo leh baca blog)hehe....

wasalam

p/s : jaga diri baik2 sayang

Sunday, January 17, 2010

~moga di tabahkan~




Bismillahirahmanirahim
salamualaikum wbt.

alhamdulilah selesai sudah imtihan nihaie ida beberapa hari lepas,debaran untuk imtihan sudah pun hilang ,yang masih ada debaran menunggu natijah imtihan,rasa macam-macam ada,berdebar juga menanti natijah ni.harap semuanya khair.Moga Allah najahkan ida dan kawan2,ameen.

rasanya tak terlewat lagi untuk ida ucapkan selamat tahun baru 2010 pada semua.dah lama tak update blog akhirnya baru ada masa untuk menjenguk2 blog yang dhaif ini.hehe..sian kat dia,sebab tak de orang nak update kan.hihi

tak tahu sebenarnya nak cakap apa untuk entry kali ini,perasaan masih belum stabil dan masih ada beberapa lagi masalah yang masih belum selesai. tak tahu bilalah masalah tu dapat di selesaikan.ida rasa kadang-kadang memang ida tak kuat nak hadapi.kadang - kadang ida rasa sangat putus asa,walaupun ida tahu setiap masalah pasti ada penyelesaiannya. kadang-kadang itu ida rasa ida dah cukup sabar,walaupun pada hakikatnya ida tahap kesebaran tu belum mencukupi. Ada ketikanya di saat tenang kita hadapi sesuatu masalah tu,datang pula ujian yang menganggu ketenangan tu,sedikit demi sedikit menjadikan kesabaran ida tu di sentap.Syaitan memang bijak memainkan peranan.ditambahkan lagi kegusaran yang telah sedia ada,membuatkan kita kadang-kadang bersetuju dengan bisikan syaitan durjana.

Di saat ini dan ketika ini,ida masih lagi tercari-cari lagi jalan penyelesaian untuk hadapi masalah ida.Pening juga bila di fikirkan.Benar jika di fikirkan sesuatu masalah itu hanya akan menambah sakit kepala,tapi sampai bila masalah tu kena di biarkan tanpa sebarang penyelesaian.Ida bukan nabi yg maksum dari dosa,tapi hanya insan biasa yang cukup hina di sisi Allah,punya perasaan seperti insan lain,punyai hati untuk merasa sakit,pedih dan terluka.Kadang- kadang ida rasa sangat buntu untuk mencari penyelesaian ..Moga Allah tunjukkan ida jalan terbaik untuk menyelesaikan masalah ini.

ida milik Allah....ida milik Allah..... ida milik Allah.....tabahkan ida,kuatkan ida.....sabarkan ida,moga ida tak tergolong dalam golongan yang berputus asa.

dalam keadaan memujuk hati sendiri untuk sabar hadapi masalah,dan anggap semua itu adalah ujian dari ALLAH .mungkin ini adalah petunjuk dari Allah untuk berikan yang terbaik buat diri ida.Dalam juga masih memujuk hati sendiri untuk menerima segala ujian dan masalah ini dengan hati terbuka.moga semua ini ada hikmah yang amat bermakna dan berharga...dan moga air mata hari ini untuk senyuman paling bahagia untuk hari esok.



لَا يُكَلِّفُ ٱللَّهُ نَفۡسًا إِلَّا وُسۡعَهَا‌ۚ لَهَا مَا كَسَبَتۡ وَعَلَيۡہَا مَا ٱكۡتَسَبَتۡ‌ۗ رَبَّنَا لَا تُؤَاخِذۡنَآ إِن نَّسِينَآ أَوۡ أَخۡطَأۡنَا‌ۚ رَبَّنَا وَلَا تَحۡمِلۡ عَلَيۡنَآ إِصۡرً۬ا كَمَا حَمَلۡتَهُ ۥ عَلَى ٱلَّذِينَ مِن قَبۡلِنَا‌ۚ رَبَّنَا وَلَا تُحَمِّلۡنَا مَا لَا طَاقَةَ لَنَا بِهِۦ‌ۖ وَٱعۡفُ عَنَّا وَٱغۡفِرۡ لَنَا وَٱرۡحَمۡنَآ‌ۚ أَنتَ مَوۡلَٮٰنَا فَٱنصُرۡنَا عَلَى ٱلۡقَوۡمِ ٱلۡڪَـٰفِرِينَ

Allah tidak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya. Dia mendapat pahala kebaikan yang diusahakannya dan dia juga menanggung dosa kejahatan yang diusahakannya. (Mereka berdoa dengan berkata): Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau mengirakan kami salah jika kami lupa atau kami tersalah. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami dan berilah rahmat kepada kami. Engkaulah Penolong kami; oleh itu, tolonglah kami untuk mencapai kemenangan terhadap kaum-kaum yang kafir.

Rasanya cukup sampai sini dulu,doakan ida terus tabah dan kuat untuk hadapi segalanya dengan tenang.

~air mata hari ini untuk senyuman paling bahagia untuk hari esok~
wasalam.

video