Friday, April 6, 2012

I love You ..!

Bismillahirahmanirahim
Salamualaikum WBT..

Alhamdulilah setelah berbulan tak update blog,hari ini dengan izinNya dapatlah ida merapu lagi di sini.Biasalah tiap kali nak update  ada sahaja kekangan yang tidak dapat di elakkan.Tuntut kerja lain sangat memerlukan lebih masa.Hari-hari singgah di blog sendiri tapi entry sahaja yang tidak " dibaharui" . 

Alhamdulilah masa yang ada sambil tunggu Incik Zauji ida gunakan untuk update blog.Hari ini terpaksa "menguzurkan" diri untuk tidak hadir ke sekolah.Bukan sengaja menguzurkan diri tetapi "keuzuran " yang tidak dapat di elakkan . Dari semalam rasa macam kurang sihat selepas di suntik "Tetanus" (eh betol ke eja ni??).Rasa macam kena suntik dadah pun ada sampai ke hari ini rasa semacam tidak bermaya.Jadi di sebabkan hari ini hari jumaat , dengan tunjuk muka simpati pada Incik Zauji meminta beliau agar tidak kerja hari ini dan teman ida ke klinik untuk ambil MC. Tetapi lain pula yang jadi, ida pula yang ikut dia pergi kerja. Sambil tunggu zauji siapkan kerja , ida pun meng"online" kan diri. hehehe.... Ingat ke nak tunggu zauji bawa ida ke Klinik , tetapi lain pula perancangannya , sambil boring tunggu incik zauji ,ida sendiri pergi ke Klinik,kebetulan lalu lalang di kawasan pejabat zauji ternampak Pusat Rawatan Kohilal.Apa lagi siap je bayar parking ida terus masuk.Macam "best" pusat rawatan ni. "Islamic" pun ada. Rasa selamat jer kalau doktor sentuh-sentuh .Maklumlah doktor perempuan pakar sakit puan.

Lepas scan ,barulah dapat tahu kenapa sakit perut jer .Doktor cakap baby sedang mengembara dalam perut ummi dia , patutlah rasa sakit jer.Tapi doktor tu cam garang pun ada juga...garang ala mak-mak gitu.Errr malas nak layan sangat.Apapun alhamdulilah setakat ni baby sihat dalam perut ummi dia , sesuai dengan usianya hampir mencecah 7 bulan.Baby buatlah apapun dalam pewot ummi,janji ummi tahu baby bergerak setiap masa.

Dengan pantas masa berlalu , dalam tak sedar hujung bulan ni sahaja ida akan menamatkan praktikum yang di rasakan sangat "stress". Minggu ni sahaja dah kena "observe" 2 kali oleh pensyarah. Penat pun ada ,tertekan pun ada ,maklumlah takut ada buat silap tanpa tidak sedar. Tapi Alhamdulilah semua berjalan dengan lancar.Isnin ni kena observe lagi . Rajin pulak pensyarah ida datang banyak kali walaupun sekolah ida jauh dari sekolah kawan-kawan yang lain.Apapun doakan ida moga semuanya berjalan dengan lancar.

Tak sabar rasanya nak bercuti lama-lama,letih sangat bila berada di sekolah. Nak-nak lagi waktu praktikum ni.Alhamdulilah nasib baik ada zauji sentiasa di sisi . Bagi semangat dan dorongan yang tak putus-putus. Terima kasih Allah kerana mengurniakan kepada ida suami yang baik dan penyabar. Zauji cool je setiap masa melayan ida,nak-nak lagi time berbadan dua ni. Wasiat terakhir untuk zauji belum lagi ida tinggalkan , maklumlah takut masa melahirkan sama juga takut menghadapi mati . Apapun boleh terjadikan...Melahirkan sama bererti kita pergi berjihadkan. Ada dua pilihan sahaja "hidup atau mati ".Bukan minta perkara yang buruk terjadi tetapi "beringat-ingat" sebagai persediaan dengan sebarang kemungkinan.Sejak usia baby dalam rahim ni membesar perasaan ida makin sensitif , biasalah ibu hamil memang begitu.hehehe..24 jam kalau boleh nak "mengendeng" je dengan zauji..hik2.

Rasa dah tak tahu nak merapu apa kat sini nak merapu lagi kat sini..hehe tunggu lain kali pula jika di izinkan Allah ida update blog lagi...

Untuk anak Ummi dan Abi dalam rahim ni.....we love u!!


Sayang semua!
Wassalam...

2 comments:

Ishak Zaini said...

Assalamu'alaikum,

Ibu mengandung bahagia di bawah ketiak en suami. Hehe.

Abis dah ke morning sickness?
Lepas ni boleh buat entri mengidam pulak..

~ida~ said...

waalaikumsalam...

bahagiala sangat...hehe

buat masa ni kita xpenah lagi rasa apa itu "morning sickness"...hehe