Wednesday, June 17, 2015

Amna si adik Aisyah!

Bismillahirahmannirahim..
Assalamualaikum wbt...

waaaa!!! agak lama juga ida tak update blog sendiri...ni bukan sawang lagi tapi dah tertutup habes dengan kayu kayan semak samun...

Aisyah juga sudah pun setahun bergelar kakak....Sibuk....sibuk...dan sibuk sampai tak sempat nak update apa-apa.hehehe biasalah sejak ada media sosial yang bermacam-macam dan lagi pantas membuatkan ida menjeguk blog sekali sekala..

Alhamdulilah ida pun dah dapat berpindah sekolah dari jauh ke dekat dengan rumah.Alhamdulilah , tak perlu nak travel jauh pagi2 .. Al penting ....dapat luang masa bersama family .Suamilah orang yang paling gembira bila dapat permohonan pertukaran ida berjaya.Masih mengajar dalam satu daerah juga.

2 hari sebelum ida memulakan tugas di tempat baru, mak ida di serang strok sebelah badan.Seribu hikmah bila dapat berpindah sekolah,dapat menjaga dan menjeguk mak tak kira masa.Allahuuu...
rindu nak tengok mak sihat macam dulu..Moga Allah sihatkan mak cepat....

Alhamdulilah usia kakak aisyah pun bakal masuk 3 tahun tak lama lagi, adik amna pun dah masuk 1 tahun, ida kadang-kadang macam tak sempat nak kejar si adik yang cepat sangat belajar sesuatu perkara.. Selama ni sebelum ada adik amna ada,rumah kami simpatlah juga berkemas, sebab kakak aisyah tak mampu nak capai benda- benda yang berada di tempat yang tinggi.berlainan dengan adik amna,yang dapat mencapai dan memanjat sana sini..... tak menang tangan ummi dan abi dia...rumah dah macam kapal pecah. kemas sekejap, sepah balik...ummi dia lipat baju adik amna punggah balik...macamnilah gayanya bila anak kecik kat rumah...adik....adik..

aishh banyak pula ida nak citer..maklumlah lama tak update.hehe

dah setakat ni je dulu...ada masa kita update lagi....

Wassalamualaikum
Ummu aisyah


No comments: